Päivitetty 11.6.2024

 

TILAAMINEN

mydreamday.fi-verkkokaupan tuotteita myy My Dream Day sivuliike, joka on osa OIDO Oy Ab, y-tunnus 2832503-4. My Dream Day myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteet tilataan verkkokaupassamme siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö maksupalvelun Klarnan, Paypalin tai Paytrailin kautta. Lähetettyäsi tilauksen saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Säästä sähköpostilla saamasi tilausvahvistus, jotta voit tarkistaa tilauksen sisällön. Ota tilausvahvistus esille, mikäli otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitus- ja palautusehtoihin.

 

PALAUTUSEHDOT

Paketin vastaanottamispäivästä sinulla on 30 päivän palautusoikeus.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos palautuksesi ei täytä näitä vaatimuksia, pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta emmekä hyvitä tuotteen arvoa.

Palautusoikeutta ei koske seuraavia tuotteita:

  • Elintarvikkeiksi luokiteltuja tuotteita
  • Kosmetiikkaa tai hygieniatuotteita, esim. meikit, piilolinsit, kasvomaaleja, kasvomaskit, peruukit)
  • Outlet- /Ale-tuotteita
  • Tuotteet, jotka on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.
  • Yrityksillä ei ole palautusoikeus.


Palautuksen edellytyksenä on, että tuote on käyttämätön, ehjä, puhdas ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Tuote tulee pakata hyvin, jotta ne eivät rikkoudu palautuksessa. Mikäli näin käy, vastuu siirtyy asiakkaalle.

Paketin noutamatta jättäminen ilman erillistä ilmoitusta ei ole sama kuin asiakaspalautus. Noutamattomista paketeista perimme erillisen maksun, joka kattaa paketin lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta tai peritään jälkikäteen. Maksu koostuu tilauksen lähetys- ja palautuskustannuksista.

Jos tuotteet palautetaan meille virheellisen osoitetiedon tai yhteystiedon takia, emme korvaa toimituskuluja, vaan laskutamme ne kuljetusyrityksen voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Asiakas on vastuussa siitä, että kaikki tiedot kassasivulla täytetään oikein ennen tilauksen hyväksymistä; tähän kuuluu muun muassa osoite, yhteystiedot kuljetusyrityksen ilmoituksia varten (puhelinnumero ja sähköpostiosoite), toimitustapa ja noutopaikka.

Palautuskustannus

  • Tuotteet voi palauttaa ilmaiseksi tuomalla palautettavat tuotteet suoraan varastollemme Siuntiossa arkisin klo 8.30-16.30 välisenä aikana.
  • Palautuksista veloitamme 4.99 € (palautus suoraan varastollemme on ilmaista). Kun palautettava tuote/tuotteet on vastaanotettu, tuotteiden hinta hyvitään ostoksessa käytetyn maksutavan mukaan, josta vähennetään palautuskustannus.
  • Kokonaisesta palautuksesta hyvitämme sinulle myös alkuperäisen tilauksesi toimituskulut edellyttäen, että olet tilaushetkellä valinnut halvimman mahdollisimman toimitustavan.
  • Mikäli tilauksessasi on ollut ilmainen toimitus ja palautettavien tuotteiden hyvityksen jälkeen tilauksen lopullinen summa jää alle ilmaisen toimituksen rajan, veloitamme toimituskulut hyvityksen yhteydessä, edullisimman toimitustavan mukaan.
  • Paketin noutamatta jättäminen ilman erillistä ilmoitusta, veloitetamme 10 €.
  • Yrityksillä ei ole palautusoikeus. Mikäli yritys tekee palautuksen, veloitamme todelliset toimituskulut sekä käsittelykulut, kuitenkin vähintään 30 €.

Hyväksytyn palautuksen jälkeen palautamme kauppasumman kahden viikon sisällä. Rahat palautuvat ostoksessa käytetyn maksutavan mukaan.

 

PALAUTUSOHJEET

Voit palauttaa tuotteet PostNordin kautta, Postin kautta tai tuomalla tuotteet suoraaan varastollemme. Jos palautat PostNordin tai Postin kautta, muista säilyttää kuitti palautuksesta kunnes olet saanut meiltä rahanpalautuksen. 

Tarkista palautusoikeus kohdasta 'Palautusehdot'. Palautettavan tuotteen on oltava alkuperäispakkauksessaan, käyttämätön ja myyntikelpoinen. Muuten emme voi hyväksyä palautusta.

Maksuhyvitys palautuksesta tehdään tilauksella käytetyn maksutavan mukaan.

Palautus PostNordin kautta:

  1. Pakkaa palautettavat avaamattomat tuotteet hyvin laatikkoon.
  2. Lisää kuitti tai lappu, jossa on tilausnumerosi ja nimesi. 
  3. Tilauksen mukana on palautusosoitekortti, jota liimaat paketin päälle. Vie palautus PostNordin noutopisteeseen ja ilmoita sen olevan asiakaspalautus.
     

Palautus Postin kautta tehdään näin:

  1. Pakkaa palautettavat avaamattomat tuotteet hyvin laatikkoon.
  2. Lisää kuitti tai lappu, jossa on tilausnumerosi ja nimesi.
  3. Kirjoita paketin päälle ASIAKASPALAUTUS 656886. Vie palautus Postin noutopisteeseen ja ilmoita sen olevan asiakaspalautus.

 
Palautus suoraan varastollemme Siuntiossa:
 
Arkisin klo 8.30 -16.30 välisenä aikana.

 

REKLAMAATIO

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee kuluttajan aina ilmoittaa asiasta välittömästi sähköpostilla osoitteeseen: asiakaspalvelu@mydreamday.fi. Ilmoita viestissä tilausnumerosi sekä kirjoita selkeä selitys viasta. Pakkaus- ja tuotevaurioista sekä tuotevirheestä tulee ottaa kuvat ja liittää ne sähköpostiin. Ota kuvat niin, että koko tuote näkyy kuvassa, ja vaurio on selvästi nähtävissä. Älä lähetä virheellisiä tuotteita meille ennen kuin olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme!

Lain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuotteessa olevasta viasta, mikäli vika on alkuperäinen. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä reklamaatioon liittyen heti vian havaitsemisen jälkeen, viimeistään kahden kuukauden kuluessa. Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana tai on toimitettu väärin, ilmoita meille asiasta 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tämä mahdollistaa nopean ja tehokkaan käsittelyn.

Asiakaspalvelumme käsittelee reklamaatiosi ja ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Asiakaspalvelu antaa sinulle ratkaisuehdotuksen tuotteen viasta riippuen. Mikäli tuotteen virhe arvioidaan valmistusvirheeksi tai kuljetusvaurioksi, hyvitämme luonnollisesti toimituskulut, palautuskulut sekä tuotteen hinnan palautuksen yhteydessä. Jos tilauksessa on reklamoidun tuotteen lisäksi muita tuotteita, emme hyvitä alkuperäisiä toimituskuluja. Jos palautat reklamoidun tuotteen, on tärkeää, että säilytät palautuskuitin, kunnes olemme käsitelleet reklamaatiosi. Mikäli hyväksyt mahdollisen hinnanalennuksen ratkaisuksi, luovut reklamaatio- ja palautusoikeudesta korvatun vian suhteen.


 

MAKSAMINEN

My Dream Day:n maksutavat käsitellään Paytrailin, Klarnan tai PayPalin kautta. My Dream Day takaa että käyttämämme maksutavat verkkokaupassamme ovat asiakkaille turvallisia.

Paytrailin kautta sinulla on valittavissa seuraavista maksutavoista: pankkimaksu, korttimaksu (Visa, Visa Electron, Mastercard tai America Express), lasku- tai osamaksu (Walley), ja mobiilimaksu (MobilePay, Pivo tai Siirto). Lue lisää Paytrailin ehdoista tästä: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Klarnan kautta voit valita Klarna-lasku tai erämaksu. Klarnan ehdot löytyvät tästä (http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/fi_fi/checkout).

 

TOIMITUSTAVAT

Tuotteidemme yleisin toimitusaika on noin 1-3 työpäivää. Toimitamme tilaukset PostNordin tai Postin avulla. Toimituksia toimitetaan ainoastaan Suomen sisällä ja Ahvenanmaalle.

My Dream Day ei ole vastuussa toimituksessa vaurioituneessa tai katoamasta lähetyksestä. My Dream Day ei vastaa toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä tai ulkopuolella olevan seikan johdosta. Lähetys tulee olla maksettuna ennen toimitusta.

 

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Toimituskulut näet ostoskorissa tai maksusivulla. Kaikki yli 99 euron tilauksille ilmainen toimitus.

 

FORCE MAJEURE

My Dream Day ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin My Dream Day ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa.

 

LINKIT

Linkit on tarkoitettu ainoastaan tiedoksi käyttäjälle. My Dream Day ei vastaa niiden sivujen sisällöstä, joihin sen sivuilta on linkkiyhteys ja jotka on tehty, tai julkaistu jonkun muun, kuin My Dream Day:n toimesta. My Dream Day ei ole tarkistanut muiden sivustojen materiaalien sisältöä, tai ole vastuussa ulkopuolisten sivujen sisällössä tapahtuvista muutoksista. Tällaisten verkkosivustojen käyttö tapahtuu sivustojen omilla ehdoilla ja niitä koskevat eri tietosuojaperiaatteet.

 

REKISTERÖITYMINEN VERKKOKAUPAN ASIAKKAAKSI

My Dream Day verkkosivulla (mydreamday.fi) kerätään henkilötietoja käyttäjän rekisteröityessä palveluiden käyttäjäksi, verkkokaupan asiakkaaksi, osallistuessa kilpailuihin tai käyttäjän muutoin lähettäessä My Dream Day:lle henkilötietojaan. Käyttäjän antamat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan My Dream Day asiakasrekisteriin. Henkilötietoja ei luovuteta suoramarkkinointitarkoituksiin. Rekisterin tietoja voidaan käyttää My Dream Day sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa. My Dream Day varaa itselleen oikeuden luovuttaa käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti. Käyttäjällä on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan.

Katso My Dream Day:n tietosuojakäytäntö tästä.

 

KÄYTTÄJÄN VASTUUT JA VELVOLLISUUDET

Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta. Käyttäjä sitoutuu käyttämään palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä palvelussa materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä. Käyttäjä vastaa kaikista hänelle palvelun käytön edellyttämän laitteiston, ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta, sekä muista palvelun käytöstä aiheutuvista kustannuksista. Käyttäjä vastaa täysmääräisesti tämän sopimuksen, lain tai hyvän tavan vastaisesta palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta palvelun tarjoajalle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille.

Käyttäjä voi jättää tuotearvostelun tuotteesta oston jälkeen. Pidätämme oikeuden olla julkaisematta arvosteluja jotka eivät noudata seuraavia ohjeita:

Arvostelun on oltava selkeä ja ymmärettävä suomeksi tai ruotsiksi.
Arvostelu ei saa olla loukkaava tai syrjivä.
Arvostelu ei saa olla harhaanjohtava.
Tuotearvostelu on selostus asiakkaan omasta vaikutelmasta tuotteesta ja on oltava verrattavana muihin tuotteisiin samassa tuoteluokassa.
 

HINNAT 

My Dream Day:llä on oikeus muuttaa hintoja milloin tahansa. Tilauksen teon aikana verkkokaupassa ilmoitettu hinta on voimassa koko tilauksen ajan. My Dream Day pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen ollessa kyseessä, olipa virheen syy mikä tahansa (esim. ohjelmointivirhe, lyöntivirhe tms.) Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan verkkokaupassa sitä, että tuotteen hinta poikkeaa selvästi ja merkittävästi tuotteen oikeasta hintatasosta (esim. hintaa ei ole lainkaan Tällaisessa tapauksessa asiakkaan katsotaan ymmärtävän hintatiedon olevan virheellinen.